Baile termale nu sunt doar pentru batrani

imaginea utilizatorului andreea
Hotel Beke, Hajduszoboszlo

V-am promis ca va povestesc despre vacanta noastra de Paste. A trecut ceva vreme de atunci dar m-am gandit totusi ca ar fi o idee foarte buna si pentru concediul de vara, asa ca nu e tarziu sa va spun cateva detalii acum, poate nu v-ati pregatit inca nimic sau va tenteaza pentru un weekend prelungit.
Pastele l-am facut acasa dar inainte de Paste ne-am avantat pana in Ungaria, intr-o statiune despre care in Cluj se povesteste mult, Hajdúszoboszló​. Unii zic "ca e minunat" altii "ca s-a cam stricat" asa ca ne-am hotarat sa mergem sa vedem cu ochii nostri, ca tare ne era dor de apa.
Ne-am dus inainte de Paste pentru ca nu ne place aglomeratia, nici pe sosea si nici in piscina, si bine am facut. La hotel am fost doar noi si niste batranei, romani, maghiari, germani, rusi etc.
Am plecat de dimineata din Cluj si am ajuns inainte sa ne dam seama ca am iesit din Romania (e un traseu de 4 ore).

Pentru cazare am ales Hotel Beke, in care am gasit un fel de apartament cu o camera, living si bucatarie utilata complet. Ne place sa mancam mai simplu iar daca tot ne-am dus sa ne relaxam de ce sa nu relaxam si sistemul digestiv.
Insa nu pot sa va spun mare lucru despre meniurile vegetariene din Hajdúszoboszló​, m-am uitat fugitiv pe niste meniuri afisate afara dar nu am vazut nimic dedicat.
Camerele spatioase, mochetate, bucataria utilata cu tot cea am avut nevoie. Am gasit in camera, pe langa prosoapele albe, si cate un set de prosoape verzi care se puteau folosi doar in centrul de tratament si la piscine.

Hotel Beke are o baza de tratament in incinta, cu intrare din corpul principal al hotelului, unde, pe langa piscinele cu apa termala si apa dulce se gasesc cabinete de masaj de diferite tipuri si alte terapii.
La piscine am gasit si o cafenea cu ceva gustari, dar ce mi-a placut mult a fost sala de liniste, cu sezlonguri si aromaterapie unde puteai trage un pui de somn sau puteai citi o carte. In incinta sunt piscine: una cu apa termala, o piscina foarte mica pentru bebelusi, o piscina cu activitati (un jet mare de apa care te impingea in cerc, foarte distractiv pentru toate varstele) si o piscina dreptunghiulara, putin mai adanca si mai rece pentru inotat (era goala mai tot timpul, bucuria noastra, dar am inteles ca in sezon nu prea ai loc sa arunci un ac).
Au si afara cateva piscine destul de mari pe care atunci le pregateau pentru deschiderea sezonului.
Puteai sa optezi pentru mic dejun sau cina, tip bufet, cu foarte multe optiuni, cu carne si fara carne, cu peste, deserturi, mancare din belsug dar pretul destul de mare pentru cei care nu mananca prea mult.

Au fost si ceva minusuri, dar care nu ne-au afectat bucuria:

• nu ne-a facut nimeni curat in camera cat am stat,
  • corpul cu apartamente este separat deci accesul spre piscine este pe afara (pe noi nu ne-a deranjat dar pentru unii poate fi un aspect important, mai ales daca prinzi asa frig cum am prins noi),
  • nu au personal vorbitor de engleza (nici romaneste asa cum mai auzisem) ceea ce sotului meu nu prea i-a placut
  • masajul nu m-a impresionat, sala rece si neprimitoare, a pus pe mine o tona de lapte de corp de proasta calitate
  • nu are spatiu de joaca exterior, dar la hotelul de vis a vis este un spatiu de joaca foarte dragut, din lemn

Meniul din imagine: Paste integrale cu dovlecei si sos de rosii
Hotel Beke - camera

Hotel Beke Hajduszoboszlo - cafeterie

Aqua Palace Hajdúszoboszló​ este o frumusete de Aqua Park, merita vizitat macar o data. Sincer nu am mai fost in alte locatii de genul acesteia nici in tara nici in afara, ne-a placut mult, dar nu am termen de comparatie si nici nu vreau sa compar.
Aqua Palace este situat pe mai multe niveluri. Primul nivel are piscine tematice: polara, indiana, romana etc, cu apa calda, tobogane si mai mici si mai mari, sezlonguri peste tot si o piscina termala cu televizor.
Al doilea nivel este dedicat copiilor, piscine diverse cu apa foarte mica, tobogane pentru cei foarte mici, tobogane pentru putin mai maricei (pe cei mari nu ii lasa aici), animalute de calarit, stropitori, dusuri, fantani, delfini ce stropesc cu apa, o piscina putin mai adanca dar nu foarte mare daca sunt copii inotatori, jacuzi de mai multe feluri si un loc de joaca si catarat foarte antrenant. La acest nivel se putea iesi si pe terasa sa stai la soare.
La al treilea nivel este o piscina mare pentru inotatori. Atat am putut noi descoperi.
Afara este un adevarat parc acvatic, cu mai multe piscine, iarba si copaci dar nu era inca sezon pentru asa ceva.
In incinta este si un restaurant unde se poate manca, noi insa am preferat fructele care le aveam cu noi.
Zona de vestiare era curata si bine intretinuta.
Foarte mult ne-a placut ca nicaieri nu aveam cum sa alunecam, oricat de ud am fi fost pe picioare sau papuci, mai ales ca avem un copil care alearga in continuu de la o piscina la alta.

Aqua Palace Hajduszoboszlo - lumea apelor

Unul din atractiile turistice ale orasului este Parcul Sfantul Istvan in care se gaseste cladirea cu cele 50 de clopote Oborzil de aluminiu, moștenite de Hajdúszoboszló.
Potrivit artistului, cladirea reprezinta bazinul Carpatic in care cele patru izvoare curg de la radacinile copacilor, simbolizati si acestia in cadrul parcului. Aici am gasit cateva detalii despre acest monument.
Nu doar ca cele 40 de clopote sunt impresionante atat pentru adulti cat si pentru copii dar parcul este frumos si bine intretinut, cu mai multe zone de joaca, in special pentru catarat, pentru diferite categorii de varsta, cu tiroliana si nisip. Am stat mult si ne-am jucat bine.

Clopote Hajduszolboszlo

Parc pentru copii Hajduszoboszlo

Statiunea e curata, cu oameni civilizati si primitori, soferii circula exemplar, se da prioritate la trecerea de pietoni chiar daca doar te indrepti spre ea. Preturile sunt decente atat la suveniruri cat si la mancare, gasesti mai multe supermarketuri dar si magazine de cartier. In supermarketuri am gasit o varietate mai mare de produse naturale sau BIO decat in cele din Cluj.
In sezon veti putea gasi si un trenulet, il cheama Nostalgia si pleaca din fata intrarii principale a baii termale din Hajdúszoboszló, foarte aproape de Aqua Palace.