Implicare si hobby intr-un camping de weekend pentru familie

imaginea utilizatorului andreea
camping Eldorado - rulota cool
camping Eldorado - la cort
Camping Eldorado - loc de joaca

Cand am auzit prima oara de "Camping Eldorado" mi s-a parut ca suna ciudat, si mi-am zis, in mintea mea presetata, ca trebuie sa fie ceva "cheap", insa joia trecuta a trebuit sa renuntam la ideea de a merge in Campingul din Cheile Turzii, deoarece aveau petrecere cu DJ, deci nu era tocmai potrivita pentru weekendul nostru de relaxare, asa ca am cautat altceva.
A doua optiune era Campingul "Floare de colt" din Rimetea, insa stiind ca vom putea pleca abia sambata la amiaza si trebuie sa fim inapoi in Cluj, duminica la 5, iar pana la Rimetea e cale de mai bine de 1 ora, ne-a incantat un camping mai aproape, asa ca am intrat pe site la Eldorado si mi-a placut ce am vazut si ce am citit. Asa ca am plecat si am ajuns in jumatate de ora in campingul de la iesire din Gilau.
Drept este ca nu-i un camping la munte si se cam aude traficul, destul de intens, dar ne-a surprins cat de bine este organizat campingul.
Este mare ca si suprafata, iar cand intri iti da impresia ca e foarte larg si incapator, este plin de copaci mari, deci au umbra destul de mult, nu am avut nevoie de umbrela. Campingul are, pe langa locurile de campat corturi si rulote, vre-o 7 casute si cateva apartamente in cabana.
Ce ne-a placut noua:

• spatiul generos, iar pentru o familie cu copil, spatiul este esential
  • bai curate si bine intretinute, cu dusuri functionale, apa calda tot timpul, prize si ucatoare de maini
  • masini de spalat rufe
  • loc de spalat vesela si alimentele
  • loc separat pentru gratar
  • loc separat pentru grupuri mari
  • iaz si plaja cu nisip (disponibil pentru baie in iulie si august)
  • loc de joaca pentru copii, bine intretinut, teren de joaca
  • piscina potrivita atat pentru copii cat si pentru adulti, apa curata, incalzita de la soare, sezlonguri si umbrele
  • la piscina au dus cu apa calda, incalzita la soare
  • restaurant cu terasa, meniul contine si cateva variante vegetariene, doamna de la restaurant este foarte amabila
  • locul de campat are prize, iluminat si apa potabila (testata la fiecare doua luni)
  • iarba si copacii sunt foarte bine intretinute
  • liniste (cel putin acum, ca nu era aglomerat)
  • multe pasarele iti bucura sederea
  • se poate hamaci

Care este povestea din spatele acestui loc, foarte bine organizat?
Cateva familii olandeze, care acum vre-o 20 de ani veneau sa ajute comunitatea din zona cu fel de fel de lucruri, s-au hotarat intr-o zi sa nu le mai aduca localnicilor "peste" ci sa ii invete sa "pescuiasca".
Ne-am intalnit in camping cu una din doamnele care vin, de cateva ori pe an, la campingul din Gilau, sa se asigure ca lucrurile merg bine si sa mai ajute cu cate ceva. Ea ne-a povestit istoria acestui loc.
Le placea sa vina in Romania si sa stea in camping, l-au construit din propriile economii, au sapat si au pus copacii cu propriile maini, de dragul oamenilor. Au angajat oameni carora le era greu sa isi gaseasca ceva de lucru in zona, oameni cu dizabilitati, oameni frumosi.
Timp de mai bine de 20 de ani, an de an, cele cateva familii olandeze care si-au investit economiile in acest loc, vin aici pentru a se asigura ca lucrurile merg bine. Ne-a spus ca ei tin mult si au pus mare accent sa le insufle asta si oamenilor, ca tot ce se strica sa fie reparat imediat, ca toate becurile sa fie inlocuite, ca toate sa functioneze in parametri, ca mereu sa fie curat.
Frumosi oameni!

In alta ordine de idei, este al treilea an in care mergem cu Stefan la cort, abia asteapta de fiecare data sa doarma in cort, sa ajute la montatul cortului, sa poata alerga nestingherit, toata ziua pe afara, printre copaci, descult in iarba, sa manance afara, sa se trezeasca la primii zori de zi in cantec de pasarele si sa iasa descult direct in iarba stropita de roua, iar aceeasi bucurie o impartasim cu totii.
Ce am facut nou anul acesta, a fost sa ne preparam singuri o masa in toata regula, am avut pregatit de acasa un amestec de taitei integrali de casa cu legume uscate (luate de pe karmel.ro) si am facut din el o supa de taitei minunata, la butelia de camping. La felul doi am facut sparanghel, Nipontofu (de la Cora, are o aroma de urda), si ceapa verde, innabusite in putina apa si o rosie taiata cubulete, a fost un pranz foarte delicios si rapid.
In acest timp, copilul de 4 ani, poate ajuta la asezat masa, farfuriile si tacamurile pe masa.

Va incurajez cu tot dragul sa incercati aceasta "aventura" alaturi de copilasi, este o experienta de conectare foarte buna.