10 lucruri minunate de facut intr-o vara

La manastire la munte
in cheile Turzii
in Cheile Turzii la catarat
La tara in Bucovina cu bunica
La manastire la Orata
Joaca la Arieseni
Miscare in camping Cheile Turzii
La mare la Aerosolii de dimineata
La mare in carusel cu verisorul

Am avut o vara atat de plina incat spre finalul verii, copilul nostru ne-a spus ca ii este dor de casa. Este grozav sa mergi in locuri minunate in "formatia" perfecta.
Astfel am petrecut impreuna cea mai frumoasa vara de pana acum si cu siguranta vor urma altele cel putin la fel de frumoase ca si asta.
Multe mamici, ca si mine, se intreaba, oare unde pot sa merg cu un copil mic sa ma pot relaxa si eu?
Asa am descoperit si eu ca sunt multe, foarte multe locuri minunate de care pot sa se bucure atat copilasii mici cat si parintii de copilasi mici.

Dar haideti sa vedem pe unde ne-am plimbat noi (mami, tati si Stefan de peste 2 ani jumate) vara aceasta:

1. O saptamana la tara. Asa a inceput vara noastra, in primavara, cu o saptamana la tara. Ce a insemnat pentru noi la tara: joaca in nisip cu jucariile verisorului mai mare, plimbare dintr-o livada in alta alaturi de foarte mandrul bunic, dat de mancare la catel, plimbare cu bicicleta pe ulita, cules de floricele din livada, iesit afara de dimineata in pijamale
  2. Excursie la Moara de vant. Moara de vant sau Ferma animalelor este un loc extraordinar de langa Cluj, mai ales pentru copii, iar noua ne place la nebunie, Stfean e fascinat de animale iar pe mine ma relaxeaza prezenta acestor minunate fiinte. Este un loc unde nu doar poti admira animalele ci poti sa le hranesti, sa le mangai, sa te joci cu ele. Animalele cu care copiii pot interactiona sunt: iepurasi, caprioare, cai, lame, ponei, magarusi, multe pasari: pauni, fazani, gaini, prepelite, papagali etc., maimuta, porci si altele. Ce am facut noi aici: plimbare pe la animale, hranit caprioare si magarus, plimbare cu trenuletul, joaca in nisip si relaxare la soare in timp ce privim caiii.
  3. Gratar cu firma. Dupa 5 ani de munca multa si pasiune si mai multa am ajuns o echipa de 20 de oameni la fel de pasionati, deci momentele petrecute impreuna sunt o incantare. Iar daca momentele astea sunt intr-un loc minunat de la intrarea in Cheile Turzii atunci devine perfect. Ce am facut noi aici, singura familie cu copil mic: rupt si aruncat lemne in foc, jucat fotbal cu baietii mari, joaca in nisip, sarit pe trambulina, stat la foc de tabara, dormit in casuta. Unii dintre ei au fost bone extraordinare.
  4. Petrecere de botez la restaurant. Noua noastra prietena Mara a avut o petrecere de botez minunata, o petrecere cu o familie mare si frumoasa. Ce am facut noi la o ptrecere cu suficienti colegi de joaca: totul a inceput cu un somn bun pe canapea in biroul restaurantului, urmarire prin restaurant cu tricicletele, joaca in cort pentru copii (in restaurant), plimbare cu biciclete prin curtea restaurantului.
  5. La butoaie in Padis si drumetie. De multa vreme ne doream o iesire alaturi de prietenii nostri la munte, si ei ca si noi sunt iubitori ai muntelui si a tot ce acesta ne ofera. Cum ne-am petrecut impreuna cele doua zile: dormit in butoi (impact extraordinar pentru copii), plimbare pe platoul Padis, admirat cai si vaci, mancat placinte cu branza proaspata, aruncat cu pietre in rau, plimbare prin padure spre Focul Viu (nu am ajuns pana la fosul viu pentru ca ne-a prins o ploita iar copiilor li s-a facut somn, insa plimbarea a fost minunata).
  6. Duminica la casa nasilor: Nasii lui Stefan si prietenii nostri sunt un cuplu frumos alaturi de care ne incarcam bateriile de fiecare data, iar proaspata lor casuta ne ofera un loc relaxant pentru o duminica calduta. Cum ne-am distrat aici: plimbare cu bicicleta prin casa proaspat zidita, dormit in cort improvizat din umbrela de plaja, udat fiecare plantuta din gradina, mancat ceapa verde din gradina, cocotat pe movila de pamant.
  7. Cu cortul in Cheile Turzii. Ne doream de mult timp sa petrecem un weekend la cort alaturi de pitic iar intr-o sambata foarte calduroasa in care am hotarat rapid ca nu putem sta in apartament am plecat cu cortul si cu jumatate din casa, in Cheile Turzii. La intrarea in Chei dinspre Petrestii de jos este un foarte fumos camping, administrat de niste pasionati de aceste meleaguri. De aici am luat o gura de energie. Cum ne-am petrecut aici cele doua zile de weekend: montat cortul, joaca la nisip, sarit pe trambulina, joaca cu cei doi copii ai gazdei, alergat dupa su de catei, urcat pana spre creasta cheilor, scurta plimbare prin Chei (din pacate uitasem Marsupiul acasa si nu am putut merge prea departe in chei, cu un sistem de purtare se poate trece pana pe partea cealalata, este o plimbare revigoranta), cocotat pe pietre si inapoi in camping la alergat prin iarba, ciuperci la gratar umplute cu branza care lui Stefan i-au placut la nebunie.
  8. Jazz in the park. O scurta plimbare in parc in timpul unui frumoas eveniment la care o multime de oameni s-au bucurat de jaz stand pe o patura pe iarba. Bineinteles am intrat si noi in peisaj.
  9. Inca o saptamana la bunici. Inainte de plecarea la mare am mai facut un popas de o saptamana in Bucovina, la bunici. Fata de tura trecuta din primavara, revelatia de acum a fost o saptamana intreaga de joaca cu un pui de pisica.
  10. La mare. Mangalia este printre cele mai potrivite statiuni de pe litoralul Romanesc, pentru copii mici. Este un oras linistit, destul de curat, desi mi-ar fi placut sa vad ornamentecu flori in piata centrala. Mangalia are o plaja nu foarte mare dar ingrijita si o intrare lunga si foarte lina in apa marii, minunat pentru copii mici. Alaturi de verisorul cu 2 ani mai mare distractia a fost garantata: castele din nisip, adunat pietricele si scoici, fuga de valuri si cateva incursiuni nu prea lungi in apa marii. In ultimele zile puiul nostru a prins o raceala zdravana dar spre fericirea si norocul nostru am gasit remediile homeopate de care am avut nevoie si a fost bine pana la sfarsitul vacantei.

Mai sunt cateva care doar le amintesc: vizita la manastirea Orata, cules de cirese la Ciresoaia, excursie la Arieseni ... si lista cred ca ar putea continua la ce vara plina am avut.
Ne-au mai ramas multe lucruri care le aveam in plan pentru vara asta insa le-am mai lasat si pe vara viitoare.
Voi cum v-ati petrecut vara? Ce locuri minunate ati vizitat alaturi de cei mici sau unde v-ati dori sa mergeti?